RSS

ustawienie rozrządu opla astry

Black Angel


Temat: Opel Astra i ustawianie rozrzadu
Mayster dnia 03 lis 2003 uderzyl(a) kolejno klawisze:


      Witam

Jak ustawic rozrzad w samochodzie OPEL Astra 1.6i  ?


jest z 6 silnikow 1.6 na wtrysku w astrze..

2 albo 3 16V

i ze 3 wersje 8V (od 100 KM z gsi do 75 KM)

i - to dosc istotna roznica czy silnik ma 2 walki rozrzadu
czy 1 ;)

takze panie mayster - wiecej danych a na jutro
bedziesz mial detaliczna odpowiedz.


Źródło: topranking.pl/1604/opel,astra,i,ustawianie,rozrzadu.php


Temat: Opel Astra i ustawianie rozrzadu


       Witam

Jak ustawic rozrzad w samochodzie OPEL Astra 1.6i  ?

           z gory dziekuje za odpowiedz


       Witam

Chcialem podziekowac za bardzo wyczerpujaca odpowiedz - teraz ... to chyba z
zamknietymi oczami to zrobie .... dziekuje -nawet nie wiem jak dziekowac
...za tak wielka pomoc.

     pozdr


Źródło: topranking.pl/1604/opel,astra,i,ustawianie,rozrzadu.php


Temat: czy 220tys km to duzo?
No ja to ci powiem tak. Kupilem kiedys 10 letniego Opla ascona z przebiegiem
X jezdzonego w Polsce (licznik mial tylko 5 pozycji). Musialem w nim
wymienic amortyzatory, gore silnika (popychacze, pierscienie i walek
rozrzadu), jeszcze pompe paliwa i troche innych pierdol. Zaloze sie o piwo
ze ten samochod na pewno mial powyzej 200kkm jako ze ostani wpis do ksiazki
serwisowej w wieku lat 2 wskazywal na przebieg ~60kkm. Ja nim zrobilem
jeszcze nastepne 200kkm. Nie powiem zeby bylo to auto bezawaryjne, ale
objezdzilem nim pol Europy i jakos pomocy drogowej nie musialem wzywac. Choc
mialem troche szczescia. Linka od sprzegla strzelia mi 2 razy, raz pod domem
i raz pod firma, no i jeszcze raz mi sie stacyjka zablokowala (tez pod
domem).
Astra z 220kkm to nie jest nowe auto i bedziesz musial do niego dolozyc ale
na pewno da sie nim jezdzic. Czesci do opla dostaniesz niemal w kazdym
kiosku ruchu no i oryginalne potrafia byc tansze od tzw. zamiennikow. A do
tego sa jeszcze szroty.
A 220km to jest dokladnie tyle ile powinno przejechac normalnie uzywane auto
8 letnie (to jest w przyblizeniu 30kkm na rok). Co prawda na giledzie
bedziesz mogl znalezc "okazje" z przebiegami np 50kkm czy 100kkm ale nie ma
na to zadnej garancji, ze to sa przebiegi realne. "Specjalisci" moga ustawic
niestety dowolny rezultat.

Pozdrawiam,
Andrzej.

chodzi o Opla Astra r. padziernik 93, jezdzony podobno tylko po
autostradach
(Niemcy)...


Źródło: topranking.pl/1608/czy,220tys,km,to,duzo.php


Temat: Astra 1,7TD silnik OPLA
Kto zna te silniki ??
Potrzebuje dowiedziec sie gdzie sa znaki do ustawienia rozrzadu na
kole zamachowym ...
Niestety w ksiazkach madrych które sciagnalem z netu nie ma
takich cudownych rzeczy ... a jak sa to raczej dotycza silnika ISUZU
a nie silnika Opla ...

Pozdro !!


Źródło: topranking.pl/1609/astra,1,7td,silnik,opla.php


Temat: Wasze opinie o Oplu Astrze GSi 2.0
115 ma 160Nm przy 2600 a 150KM 196 przy 4800 obr/min., mysle nad 92 lub 93r,
ostatnio gosciu chcial mi wcicnąc 8V z 92r za 15tys , zajrzalem pod maske, a
tu cala przednia strona robiona, a przez telefon mówił, ze coś trzeba
zbierznosc ustawic... :-)
Dzieki.

sam sobie odpowiedziales w polowie
 115 a 150 KM nie pamietam ile Nm maja
jezdzilem troche 115 i 130 KM wersja (astra kadett) i potwierdzam ze
jezdzi
sie tym dos przyjemnie nie ma problemow z czesciami pasuja od omegi astry
vektry kadeta rekorda.... blacha tania a czesci do opla ogolnie sa
najtansze
poza pf 126 .
w 16v zyskujesz kilka koni, ale nie wiem jak sie moment rozklada...
jedyne co to musisz pamietac ze 16v z poczatki lat 90 u opla mialy problem
z
siadajacymi panewkami no i oczywiscie koniecznosc serwisowania rozrzadu co
60 tys km bo innaczej!
ogolnie polecam to autko ale jedna uwaga MUSI byc proste bo o egzemplaz ze
znaczkiem BD nie trudno tak ze komputer do testow koniecznie musi byc



Źródło: topranking.pl/1616/wasze,opinie,o,oplu,astrze,gsi,2,0.php


Temat: Ceny uslug w warsztatach
Witam,

Mam do Was pytanie o ceny niektorych uslug oferowanych przez warsztaty
samochodowe. Zastanowila mnie duza rozbieznosc, nie zwiazana bynajmniej z
jakoscia/wielkoscia warsztatu czy tez jakoscia obslugi. Moze uda mi sie
ustalic jakas 'sredia krajowa' zeby miec punkt odniesienia na przyszlosc...

Podam moze kilka moich ciekawostek:
Zalozenia: czesci zawsze moje (sama robocizna), ceny brutto na fakturze,
brak problemow z autem/konstrukcja/etc. przy pracy serwisantow.

Miasto: Bydgoszcz
Auto: Opel astra

Warsztat nr 1:
Wymiana sondy lambda = 61zl

Warsztat nr 2:
Wymiana sondy lambda, oleju i filtra oleju, filtra paliwa, plynu do
spryskiwaczy = 40zl

Co ciekawe, warsztat nr 2 to naprawde spora stacja obslugi...
Jak to wyglada u Was? Interesuja mnie szczegolnie _rzeczywiste_ ceny takich
uslug jak ww. oraz wymiany rozrzadu (paska,pompy,itp), regulacji instalacji
LPG, ustawianie geometrii, itp.

pozdrawiam,


Źródło: topranking.pl/1620/ceny,uslug,w,warsztatach.php


Temat: ciekawe czy dostane fotke ?
Witam.

Jade sobie wczoraj wieczorem Al. Prymasa [DC] (w strone Zerania). Przy
pierwszym duzym zakrecie w lewo (ograniczenie 60km/h) jest sobie parking,
chyba dla tirow, tam nasza kochana straz miejska (darmozjady cholerne) lubi
ustawic swoj sprzet do robienia zdjec. "Czujac w kosciach", ze akurat stoja
ustawilem wskazowke predkosciomierz lekko ponizej 60 i jade sobie spokojnie
a tu fotoradar miga do mnie czerwonym swiatelkiem. I tak sie zastanawiam czy
to g.... robilo  mi zdjecie czy tlko tak sobie migal, bo jezeli robil
zdjecie to sa dwie mozliwosci: albo byl ustawiony na mniej niz 55km/h albo
predkosciomiez przeklamuje o wiecej niz 10km/h.
Jakie sa Wasze dswiadczenia czy czerwone migniecie oznacza np. tylko pomiar
predkosci czy wykonanie zdjecia.

Pozdrawiam
Darek
Opel Astra 1.4 czerwony (najszybszy z kolorów)PS.No dzis pierwsza powazna
wizyta mojego "perszinga" w serwisie - wymiana rozrzadu (62kkm) - wybralem
serwis Bosch'a na ul.Aluzyjnej - zobaczymy czy bede zadowolony.


Źródło: topranking.pl/1625/ciekawe,czy,dostane,fotke.php


Temat: rozrząd kadett astra 1,7d
rozrząd kadett astra 1,7d
Witam Czy ktoś zna jakiś dobry sposób na ustawienie rozrządu w oplu kadecie
1,7 diesel gdyż czeka mnie wymiana paska rozrządu, a słyszałem ze do
prawidłowego ustawienia wałka rozrządu potrzebny jest specjalny przyrząd,
gdyz nie ma on znaków... Pozdrawiam piotr-wi
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,534,36776058,36776058,rozrzad_kadett_astra_1_7d.html


Temat: Opel Astra i ustawianie rozrzadu
       Witam

Jak ustawic rozrzad w samochodzie OPEL Astra 1.6i  ?

           z gory dziekuje za odpowiedz


Źródło: topranking.pl/1604/opel,astra,i,ustawianie,rozrzadu.php


Temat: Ustawienia rozrządu Opel Astra 1.4 16v - PILNE
Jakie mają być ustawienia na górnych kołach przy wymianie paska rozrządu???
Proszę o pilną odpowiedź

Źródło: topranking.pl/1613/ustawienia,rozrzadu,opel,astra,1,4,16v,pilne.php


Temat: Opel Astra 1,7 D wymiana paska rozrzadu.
Gdzie moge znalesc informacje na ten temat?
Szczegolnie chodzi mi o ustawienie kułek zebatych
wzgledem siebie.

Źródło: topranking.pl/1629/opel,astra,1,7,d,wymiana,paska,rozrzadu.php


Temat: Punto/Albea/Fabia.... Co wybrac?
Fabia z silnikiem 1,2 to najwiekszy muł polskich dróg - jeśli chcesz to autko,
to od razu albo z Dieslem, albo z 1,4 MPI. Jazda ze Skodowskim 1,2 to zabawa
dla masochistów ewentualnie paniuś w kapeluszach i panów z rejestracją
zaczynającą się na WOS. Uwierz, że dobrze ustawiony kaszlak odskakuje temu
wynalazkowi z Mlada Boleslav na światłach bez wysiłku.
Fabią przejeździłem 125 000 km. Ktoś tu mówił o słabym zawieszeniu w Fiacie -
no to powiem, że w Fabii w przedziale 100 000 - 105 000 wymieniłem obydwa
przednie łożyska i lewe tylne oraz stabilizatory (plastikowe obejmy na których
pracują tuleje wahaczy nie wytrzymują więcej jak 120 000). Kłopot z częściami,
na wspomniane stabilizatory czekałem 1,5 miesiąca (!!!), na tylne bębny 3
tygodnie (poszedł samolegulator i zciachałem powierzchnię bębna). Wymiana
stabilizatorów i łożysk po setce jest dla Fabii normą, spytaj w dowolnym
serwisie. Kiedy mi wymieniano drugie łożysko, wjechał pan Fabią i mówi do
serwisanta, że coś mu hałasuje z przodu. Mechanik na to:
- Przebieg?
Facio:
- 98 000 km.
Mechanik krzyczy w głąb hali:
- Heniek, jeszcze jedna Fabia na łożysko!
Błyskawiczna diagnoza. Po podniesieniu okazało się, że lewy przód był w stanie
szczątkowym.
Kumpel jeździ Punto 1,2 i jeśli chodzi o zawieszenie i silnik to jest o niebo
lepiej niż w Skodzie. Poza tym w Fiacie masz całkiem niezły wypas, a w Skodzie
za byle szajs musisz dopłacić. Dobijała mnie szczególnie skrzypiąca deska w
okolicy kratek nawiewu, czego serwis Skody w Olsztynie i Kętrzynie nie był w
stanie mimo trzykrotnych prób usunąć.
Poza tym jeśli chodzi o serwis, to wkładaja częsci co najmniej ze złota, jeśli
nie z platyny.
Po 90 000 (miałem silnik 1,9 SDI) wymieniałem pasek rozrządu (bo po tym
przebiegu to tzw. duży przegląd) i kosztowało mnie to .... 880 zł!!! + 1 900
pozostałe rzeczy (m.in. wspomniane bębny), razem zapłaciłem bez 20 zł 2 800!!!
Wymiana pasku w Oplu ostatnio kosztowała mnie : pasek (Gate's) w sklepie 65
zł, wymiana w serwisie 70 zł, razem 135 zł.
Jedynie wahałbym się, gdyby w grę wchodziła Fabia Combi - tu trzebaby mocna
liczyć za i przeciw. Tak - polecam Ci Punto, tym bardziej, że III generacja
jest naprawdę n aprzyzwoitym poziomie.
Obecnie jeżdżę Astrą Combi i to jest najbardziej OK.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,8986474,8986474,Punto_Albea_Fabia_Co_wybrac_.html


Temat: Kupno Astry
Witam.
Jestem od prawie 4 miesięcy szczęśliwym posiadaczem Astry 1.4 60KM z 1996r.
Od dnia zakupu przejechałem nią ponad 8 tys. kilometrów, czyli całkiem sporo
jak na zastosowania prywatne. Nie miałem żadnych problemów.
Kilka słów o samej Astrze. Jest to samochód sprowadzony z Niemiec, w związku
z czym jakość wykonania jest o niebo lepsza niż tych z Polski
(sprawdzałem) - nawet przy prędkościach bliskich maksymalnym nic nie szczela
ćwierka skrzypi, terkocze, gwiżdże itp. co niestety jest domeną samochodów
składanych poza granicami producenta.
Poza tym, posiada dużo bogatsze wyposażenie : 2XAIRBAG, , napinacze pasów,
wspomaganie kierownicy, lusterka i zderzaki w kolorze nadwozia, halogeny,
szyberdach, porządne (fabryczne) radio Blaupunkt z dość dobrymi głośnikami X
6, obrotomierz, elektroniczna regulacja świateł, dzielone tylne oparcie z
podłokietnikiem i "dziurą" na długie i wąskie przedmioty, welurowe obicia
drzwi i foteli.
Wybrałem ten samochód (tą wersję silnikową) również ze względu na dobrą
znajomość z mechanikiem autoryzowanego serwisu Opla - te silniki (1.4 60 KM)
są nie do zajeżdżenia (aktualnie moja Astra ma 120 kkm na liczniku i silnik
w stanie można powiedzieć idealnym) i są bardzo oszczędne w eksploatacji -
na trasie udało mi się osiągnąć 4,8 litra, a przeciętnie spala niecałe 6
litrów na trasie a koło 6,5 w mieście. Oczywiście zależy to od stylu jazdy.
Mechanik odradzał mi silnik 16V, ze względu na wysoką awaryjność, mniejszą
trwałość, większą paliwożerność itp.
Ogólnie 60 KM nie czyni z Opla rajdówki, więc wyprzedzanie czasem może
przyprawić o szybsze bicie serca, ale jak się wkręca na obroty to daje rady
(tyle, że "je" więcej).
Na prędkość poszedł mi jakieś 160 km/h, ale można ją było spokojnie
utrzymywać (ma wówczas jakieś 4,5 tys obrotów, przy największeym momencie w
5,2 tys) Jak wówczas pali to nie wiem...

Po zakupie pierwsze co zrobiłem to wymiana rozrządu - to praktycznie
obowiązek, oraz wszystkich filtrów i olejów żeby mieć spokojne sumienie.
Warto przy tym zwrócić uwagę na termostat, który znajduje się pod rozrządem
i jeśli coś jest nie tak(u mnie było), to najlepiej zrobić to za jednym
razem.
Ogólnie samochodzik jest super, tylko trochę pod nogą brakuje, ale i na
stracjach tyle się nie zostawia. Super do miasta (ja akurat mam wersję: 3
drzwiowy hathback), i dobry na trasę (duży bagażnik, wygodne siedzenia).

Do minusów mogę zaliczyć fakt, że wyższemu kierowcy prawa noga opiera się o
konsolę centralną i kierownicę i praktycznie trzeba ustawić fotel w
najniższym położeniu, żeby to nie przeszkadzało (to chyba domena wszystkich
Opli).
Poza tym, w wersji 3-drzwiowej bardzo utrudnione jest zajęcie miejsca z
tyłu.  Fotel jest przytwierdzony do podłogi, porusza się tylko oparcie i
wsiada się dosyć "głęboko". Starsze osoby mogą mieć poważne trudności. No
ale wersja 3-drzwiowa jest o niebo ładniejsza (przynajmnmiej dla mnie) od
5-drzwiowej.

Drobnym minusem jest czas reakcji wskaźnika poziomu paliwa, od chwili
włączenia stacyjki należy czekać nawet minutę czy dwie na całkowite
wyhylenie się wskaźnika.

No to wszystko co mi na razie do głowy przychodzi :))
Ja w każdym razie jestem bardzo zadowolony i polecam wszystkim.

Tomasz vel ZUPA


Źródło: topranking.pl/1602/kupno,astry.php


Temat: Honda
crannmer napisał:

> habudzik napisał:
>
> > Ja mam łańcuch , dożywotni bracie dożywotni.
>
> Jak na Opla wielki wyjatek. A bracmi na szczescie nie jestesmy. I nie bedziemy.
> Mam nadzieje.

Wcale nie wyjatek . Opel ma teraz wszystkie nowe silniki na łańcuchu i powoli
wycofuje sie z paska jak wielu innych.

>
> > > Z17DTH, Z17DTL,
> > > Y17DT, Y17DTL
> >
> > To są silniki diesla i nie są ani typu Twinport ani ze stajni Powertrain
>
> A co mnie to obchodzi? Aktualne? Z mechaniczna regulacja luzu? Nie Hondy? To
> czemu nie rzysz i nie nabijasz sie z zacofanych Opli?

Nie piszemy tu o dieslach ani o silnikach do łodzi podwodnych czy kutrów
rybackich , motolotnie też nas nie interesują. Dodatkowo nie są to silniki jak
próbowałeś wmówić Twinport lub ze stajin Powertrain. Przytoczyłeś konkretny
przykład konkretnych jednostek napędowych ale się jumnołeś.

>
> > > Z16XEP
> >
> > To jest Twinport ale ma hydrauliczna kompensacje luzu zaworowego.
>
> Podrecznik warsztatowy jest innego zdania:
> www.opel-handbuch.de/Astra-H/Inhalt%20Kapitel%20J-2.pdf
> Ventilspiel prĂźfen und einstellen.

Niestety nie znam wcale niemieckiego. Prawdopodobnie jest to podręcznik dla
mechaniorów którzy będą naprawiać ten właśnie silnik i zapewne muszą wiedzieć
jak ustawić te zaworki zpowrotem. Nie jest to książka serwisowa bo w książce
serwisowej nie ma czynności obsługowych dla Astry III i Zafiry z tym silnikiem
polegających na regulacji co ileś kilometrów zaworów.


>
> > > Y30DT
> >
> > To też diesel i też nie Twinport ani Powertrain.
>
> Jak wyzej. Oczekuje ogolnego obsmiewania Opla za mechaniczna regulacje.

Jak wyżej . Nie zajmujemy sie dieslami . Podałeś konkretny rodzaj silników
Twinport .


>
> > Trzeba sie mocnao upierać bo systemy obsługowe kończa swój zywot tak jak
> > zakończyły juz układy gaznikowe.
>
> Bardzo oporny jestes. Podalem przyklady z Opla, podalem przyklad z BMW, wiecej
> przykladow nie chce mi sie szukac. Opornosc widac nieuleczalna.

Właśniepodany przez Ciebie przykład Opla Twinport przemawia na Twoja niekozyść.
M3 też ma "hydraulik lifts"


> O bezobslugowosci ogolnie panujacych paskow rozrzadu nie wspominajac.

U Opla zostało b. mało silników z paskiem. Wszystkie nowoprezentowane silniki
maja łańcuch.

>
> > Ja na temat Twojego aj kiu sie nie wypowiadam
>
> Alez skad. Powiedziales po prostu "osiol".

Użyłem tego słowa ale nie w poście do Ciebie i nie podałem Twojego nicka tylko
napisałem "C" . To że wziałeś to do siebie to Twoja sprawa . Ty wiesz lepiej jak
jest.




Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,32208386,32208386,Honda.html